Manapság a kiterjesztett valóságot (augmented reality – AR) és a virtuális valóságot (virtual reality – VR) egymás szinonímájaként szokás használni. Viszont hatalmas különbségek vannak a két kifejezés között.
Az egyik legnagyobb különbség a kettő között, hogy amíg a kiterjesztett valóságban a telefonunk vagy éppen a tabletünk kameráját hsaználjuk, addig a virtuális valóságban egy erre a célre kifejlesztett speciális szemüvegen keresztül látjuk a szobát.

A másik eltérés a két valóság között, hogy míg az AR-nél a mobilunk, tabletünk képernyőjén azt a környezetet látjuk, amelyben éppen vagyunk. Egy applikáció segítségével pedig plusz információkat, képeket jelenítünk meg. Ezzel szemben a VR-nél a szemüveg felhúzásával abban a térbe, szobába, helyiségbe kerülünk ahol az adott alkalmazás, játék játszódik.

Az IKEA remekül ráérzett az AR lényegére. Fejlesztett egy olyan applikációt, ami segít odahelyezni a bútorunkat az adott környezetbe, azt méretarányosítja és konkrétan meg tudjuk nézni, hogy mennyi helyet foglal egy polc a szobánkban, vagy éppen befér-e az adott szekrény az általunk választott helyre.

Van egy dolog amiben viszont mindkettő megegyezik. Óriási lehetőségeket nyitnak a marketingesek előtt. Így egy-egy remek ötlettel, applikációval hatalmas vásárlói bázist állíthatunk vállaltunk mellé, hiszen könnyebbé tehetjük életüket. Ha röviden szeretnénk összefoglalni ez a jövő…
Legutóbbi hozzászólások